RAJA PENAWAR.. IBU UBAT

Assalamualaikum.  Saya doakan anda diberi kesihatan yang baik dan bahagia di samping pasangan dan keluarga tercinta.

Izinkan saya menulis berkenaan minyak morha produk mesra pengguna. Ia agak panjang sedikit namun anda boleh skip mana2 yang anda sudah tahu atau rasa tidak perlu.

Alaa.. Bukan masuk periksa pun, kan? 😎

Semesra manakah minyak morha? Ambil sebotol dan buka klip pada penutupnya. Tuangkan pada jari dan hidu. Minyak morha tidak berbau keras melainkan sedikit aroma menenangkan.

Jika anak kecil anda luka, oleskan sedikit dan lihat bagaimana ia menghentikan cairan merah tersebut hampir serta merta. Biarkan seketika dan kulit halus itu bercantum semula beransur2 dengan izin Allah.

Sambil ia menaut, minyak morha menghasilkan sedikit rasa kebas bagi menghilang atau mengurangkan kepedihan atau kesakitan yang dirasai.

Minyak morha tidak berlengas malah meresap dengan senyap ke dalam kulit. Ia mengandungi campuran pelbagai herba dan resin myrrh. Tiada dadah atau bahan kimia.

100% herba semulajadi.

Khasiat resin myrrh termasuklah:
1) Pembersihan (Cleansing)
Myrrh dalam minyak morha meningkatkan fungsi sel darah putih dan memulihkan kadar enzim yang dikenali sebagai antioksidan glutathione. Mereka yang telah mengkaji herba telah membuat kesimpulan bahawa resin myrrh menyediakan faedah antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sistem imun manusia serta melindungi hati daripada kesan-kesan bahaya plumbum.

2) Anti jangkitan dan Antivirus (Disinfectant and Antiviral)
Resin myrrh dalam minyak morha tidak membiarkan kuman berkembang atau menjangkiti badan kerana myrrh bersifat anti-virus. Ia boleh digunakan bagi mengelak pelbagai penyakit yang disebabkan mikrob seperti demam, keracunan makanan, batuk & selsema, beguk, campak, serta jangkitan (wabak).

3) Agen Pengecutan (Astringent)
Myrrh membantu mengecutkan otot, usus dan organ dalaman yang lain termasuk pada kulit, serta boleh membantu mengukuhkan gusi. Myrrh juga menguatkan akar rambut, yang secara teorinya mampu memerangi kebotakan.

Satu lagi aspek penting daripada resin ini ialah bahawa ia benar-benar membantu masalah pendarahan akibat luka-luka, dan berupaya menghalang kehilangan banyak darah apabila cedera.

4) Ekspektoran (Expectorant)
Myrrh yang merupakan bahan aktif dalam minyak morha berkesan melawan  batuk dan selsema. Ia membantu untuk melegakan kesesakan dan membuang kahak.

5) Terapi ulser (Ulcer Therapy)
Dalam satu kajian ke atas haiwan di makmal, suplemen dengan myrrh dapat meningkat jumlah sel darah putih dan membantu menahan serangan ulser serta mengekalkan ketahanan semasa proses penyembuhan ulser.

6) Anti kulat (Fungicide)
Resin myrrh juga berfungsi menghalang dan membunuh kulat. Ia boleh digunakan secara dalaman dan luaran untuk memerangi jangkitan kulat.

7) Perangsang (Stimulant)
Minyak darioada resin myrrh juga baik dalam merangsang rembesan, aliran darah, penghadaman, daya ingatan, dan perkumuhan. Ia merangsang rembesan jus pencernaan, aktiviti mengepam jantung, dan hempedu, malah membolehkan anda sentiasa aktif dan memberi tumpuan pada sistem saraf dan otak.

8) Anti kanser (Anti-cancer)
Lebih daripada satu kajian mendapati myrrh membantu tubuh manusia melawan kanser dan kesimpulan dibuat bahawa myrrh yang ada dalam minyak morha menunjukkan potensi yang baik sebagai pilihan semula jadi dalam merawat kanser prostat.

9) Perpeluhan (Diaphoretic)
Myrrh merangsang pengeluaran peluh dan mengekalkan tubuh bebas daripada garam tambahan, racun, dan pembendungan cecair berlebihan. Berpeluh membantu penyingkiran gas berbahaya seperti nitrogen serta membersihkan liang-liang kulit.

10) Antiseptik (Antiseptic)
Samada luka kecil atau luka besar, atau mendapat jangkitan bukan lagi satu isu jika anda mempunyai myrrh dalam simpanan. Oleh kerana ia merupakan satu bahan antiseptik, minyak ini boleh menjaga sebarang jangkitan yang berpotensi menjadi septik.

11) Booster Imun (Immune Booster)
Minyak daripada resin myrrh juga mengaktif dan menguatkan sistem imun tubuh dan mengekalkan perlindungan daripada jangkitan dan penyakit (kebal).

12) Anti radang (Anti inflammatory)
Myrrh sesuai mengawal radang tisu dalam kes-kes jangkitan virus dan dalam sistem kardiovaskular termasuk keradangan disebabkan oleh pengambilan makanan panas terlalu banyak.

13) Antispasmodic (Antispasmodic)
Ia juga memberikan kelegaan pada pengecutan yang tidak diingini atau kejang, dan dengan itu meredakan sakit, kejang, dan kesakitan otot.

14) Rawatan parasit Organik (Organic Parasite Treatment)
Foscialiasis suatu penyakit disebabkan oleh parasit yang boleh didapati di kawasan air. Ia menyebabkan kerosakan hati dan halangan biliary.

Dapatkan sebotol dan simpan untuk kejadian tak diingini.

Selaun resin myrrh yang menakjubkan ini minyak morha juga diadun pelbagai herba tempatan yang telah diakui sejak zaman berzaman.

Mari berkenalan dengan *10 herba terbaik* dunia yang terkandung dalam minyak morha (morhabshi) ini:

1. *Myrrh* atau Commiphora Myrrha berasal dari somalia, banyak tumbuh di afrika dan timur tengah hingga ke india. Myrrh terbit dari bahasa arab iaitu mur bermaksud *pahit*. Resin myyrh yang digelar 'miracle resin' ini amat dihargai sejak zaman mesir purba. Tentera rom dibekalkan myrrh apabila ke medan perang kerana sifatnya mampu menghilangkan kesakitan, menyembuhkan luka, membasmi kuman, dan menguatkan imunisasi tubuh manusia.

2. *Mustaka* atau Cyperus Rotundus merupakan herba terbaik di india dan wilayah sekitarnya terutama bagi merawat pelbagai jenis *demam* selain pelbagai masalah lain.

3. *Safron* atau Crocus Sativus terkenal sebagai herba termahal di dunia hingga diberi gelaran herba *1001 khasiat*. Boleh dikatakan tidak ada bangsa yang tidak mengetahui keistimewaan safron atau zaafaran ini. Setiap kilogram safron berharga antara RM25-35k.

4. *Hempedu Bumi* atau Andrographidis Herba dianggap raja segala herba dan terkenal bukan sahaja di kepulauan melayu bahkan menjadi buruan para pedagang seluruh dunia dahulu kala. Ubat memang selalunya *pahit*. Ia bukan sahaja cepat menghentikan darah malah sering digunakan dalam rawatan darah tinggi dan kencing manis.

5. *Misai Kucing* atau Orthosiphon Stamineus sangat terkenal dalam perubatan di nusantara.  Ia dikatakan bertindak menyingkir *asid urik* dan berkesan menghindari penyakit berkaitan hempedu dan buah pinggang. Bagi yang tahu, bukan itu sahaja khasiatnya.

6. *Dukung Anak* atau Phylanthi Herba ini walaupun namanya pelik namun mempunyai nilai perubatan yang amat tinggi meliputi penjagaan kulit, *buasir*, demam, hepatitis B, dan lain-lain. Barangkali itulah sebab dinamakan Dukung Anak yakni bagaikan seorang ibu yang melindungi anaknya dari apa sahaja ancaman.

7. *Daun Sireh* atau Piperis Folium sudah tidak perlu diperkenalkan lagi bahkan ia menjadi syarat utama dalam perubatan samada bersifat zahir mahupun *bathin*. Ia cepat menghentikan luka termasuk hidung berdarah.

8. *Raja Kayu*. Namanya pun RAJA kayu. Ia digunakan dalam rawatan penyakit luaran dan dalaman serta digunakan secara meluas untuk *urutan*.

9. *Minyak Zaitun* (olive oil) atau Oleaeurofea tidak perlu diperkenalkan lagi lantaran seluruh dunia mengakui pelbagai khasiatnya. Selain untuk kulit ia sebenarnya boleh merawat *strok*,  peredaran darah, dan banyak lagi.

10. *Minyak Bijan* atau Sesame Oil amat diminati masyarakat cina dan india sehingga digunakan dalam pelbagai perkara. Biji Bijan kaya dengan zat besi, kalsium, magnesium, zink, tembaga, Vitamin E , *Vitamin B* dan menyimpan pelbagai manfaat. Sesuatu yang ramai tidak tahu, ia baik untuk menegang payu dara dan alat kelamin lelaki.

Jika anda mencari satu produk yang menghimpunkan semua bahan *semulajadi* berkualiti tinggi seperti di atas, minyak morha lah jawapannya.

Minyak morha atau nama asalnya minyak morhabshi mengandungi *semua herba* yang tercatat di atas.

Sekadar meningatkan diri saya yang terlebih bicara, *Semua kebaikan datangnya dari Allah taala jua. Tidak bergerak walau satu zarah tanpa izin-Nya*

Hmm.. Apa tunggu lagi? Dapatkan segera samada melaui pesanan mudah iaitu reply mesej ini atau beli dari rakan2 yang menjadi agen.

Pek permulaan hanya RM10 sebotol. Jika sesuai, bolehlah dapatkan pula saiz yang lebih besar. Anda pengguna dan pilihan di tangan anda.

Oh ya. Tidaknrugi menyimpan minyak morha sebab ia tahan disimpan sehingga 2-3 tahun.

Jangan bimbang, kami masih ada untung. 😎

call/whatsapp 0138240177

Comments

Popular posts from this blog

KHAS UNTUK SUAMI ISTERI SAHAJA

Tawaran Harga Promo Minyak morhabshi / Morha